Europa, Reizen

Dagtrip naar Barcelona!

Dagtrip naar Barcelona

Eind augustus stapten we in de auto en vertrokken voor een week naar Lloret de Mar. We verbleven in een fijn hotel in het centrum, gingen een paar avonden uit bij discoclub Gala en ontdekten heerlijke (Spaanse) gerechten. Maar daarover binnenkort meer, want wat we ook deden in deze week was een dagtrip naar Barcelona!

Op de eerste dag in Lloret de Mar kwamen we er al snel achter dat er niet zo veel te beleven valt in het centrum. Dus besloten we er meerdere dagen op uit te gaan met de auto. Op de vierde dag van onze vakantie stond een dagtrip naar Barcelona op de planning. We hadden ons goed ingelezen en besloten dat het de moeite waard was dus neem ik je graag mee door onze 16 uur in Barcelona.

07:30 Opstaan

Vanuit ons hotel is het een uur rijden richting Barcelona. Om het meeste uit onze dag te halen willen we rond 09:00 uur in Barcelona zijn. Maar helaas hebben we ons allebei een beetje verslapen en weten we op dit punt dat we dat niet meer gaan redden. Snel maken we onszelf klaar, pakken de tas in en staan om 08:15 beneden in de ontbijthal.

08:58 Onderweg naar Barcelona

Na een stevig ontbijt stappen we ons hotel uit en lopen naar de garage waar onze auto geparkeerd staat. Dit is een kleine 10 minuten wandeling waarna we eindelijk aan onze 60 minuten reis naar Barcelona kunnen beginnen. Onderweg leek het ons verstandig om alvast een plek te reserveren bij een parkeergarage. Wij boekten via Parclick een plek bij Moll de la Fusta.

10:12 Verkeerd rijden

De auto navigatie blijkt niet bekend te zijn met de parkeergarage en daardoor rijden we verkeerd. Nadat we konden omdraaien komen we uit op een eenrichtingsweg en daar gebeurd het ons nog twee keer dat we verkeerd reden. We volgen de borden en na een afslag naar rechts zijn de borden weg. Omdat het eenrichtingsverkeer is moeten we flink, bijna 10 minuten verder rijden voordat we terug komen bij hetzelfde punt. Bij de derde keer dat we op hetzelfde punt komen slaat Chiel, lichtelijk gefrustreerd, ineens voor de stoplichten af naar rechts de stoep op en daar zit de ingang van de parkeergarage verstopt.

10:47 Aankomst en eerste stop

Bijna twee uur later dan officieel gepland stond zijn we eindelijk uit de auto en in Barcelona. We steken Passeig de Colom over, verwonderen ons over de vele palmbomen en lopen door naar Plaça Reial. Hier besluiten we op een terrasje te gaan zitten voor een kop koffie. Omdat Chiel zich nog niet super heeft ingelezen over Barcelona maakt hij op dit moment zijn lijst bezienswaardigheden die hij graag wil bezoeken.

11:34 Eindelijk geparkeerd

Na de koffie maken we een paar foto’s op het Plaça Reial en vervolgen onze weg naar de Sagrada Familia. Wij zijn niet zulke musea bezoekers en besluiten dus om geen toegangsticket te kopen. Wil je dit wel? Dan is het zeker aan te raden om dit online te doen, wegens de lange wachtrijen. Vanaf Plaça Reial is het een wandelroute van 42 minuten die brengt ons langs Plaça de Catalunya.

Iets over half 1 komen we aan bij Sagrada Familia, het gebouw is prachtig en vol verbazing heeft Chiel het erover dat het nog in de steigers zit. Hij kan er niet bij dat het dan zo’n trekpleister is, maar daar ligt een beste berg geschiedenis achter natuurlijk.

12:48 Five Guys

Onderweg zijn we meerdere Five Guys tegen gekomen en ook bij de Sagrada Familia is er een te vinden. Omdat we beiden naar het toilet moeten besluiten we daar te gaan zitten voor een milkshake. Ik kies voor een banaan en Chiel gaat (ineens) voor een Fanta. Gek genoeg hebben we beiden nog geen honger en dus blijft het bij een drankje waarna we onze weg vervolgen naar Park Guëll.

13:32 Op naar park Guëll

Vanaf Sagrada gaan we verder naar Park Guëll, het is zo’n 2,1 kilometer en dus besluiten we om ook hiernaartoe te lopen. Halverwege krijg ik hier flink wat spijt van doordat het naast een saaie route een vrij stijle route is en je dit flink voelt in de kuiten. We zijn dan ook meermaals gestopt.

Rond 14:15 uur komen we eindelijk aan bij Park Guëll en bij het zien van de tijd besluit Chiel dat hij eigenlijk toch wel graag naar binnen wil. Vooraf hadden we geen ticket gekocht, dus stappen we de rij in en hopen dat we nog mee kunnen met de volgende shift. Bij de borden stond 17:00 uur maar eenmaal aan de balie konden we gewoon direct doorlopen. Wat een geluk! Want meer dan twee uur wachten was ik écht niet van plan. Eenmaal binnen lopen we een rondje door het park, maken wat foto’s, genieten van het uitzicht en lezen ons een beetje in over de geschiedenis van het park.

15:14 Toch maar een Taxi

Ondanks dit staan we na een uur stonden weer buiten en denken na over de volgende stop in onze dagtrip. Voor ons gevoel hebben we het meeste wel gehad en besluiten met een taxi terug te gaan naar het centrum. Online komen we Casa Milà nog tegen als aanrader en laten ons dan ook daar naartoe brengen.

Vanaf Casa Milà lopen we langzaam terug langs de winkelstraat naar de parkeergarage. Zo af en toe duik ik wat kledingwinkels in maar stap telkens weer met lege handen naar buiten. Zelfs uit de Sephora na het zien van de Fenty collectie. Simpelweg omdat ik het eigenlijk niet nodig heb.

Onderweg kwamen we ook nog ongepland langs Casa Battló. Dit viel Chiel op omdat hij veel mensen foto’s zag maken van een specifiek gebouw. Zelf was ik totaal niet meer aan het opletten op de architectuur maar verwonderde ik mij over alle designer winkels die voorbij kwamen.

16:35 Mercat de La Boqueria

Na alle kledingwinkels liepen we over la Rambla en kwamen onderweg nog Mercat de la Boqueria tegen. Voor het eerst sinds ons ontbijt merkten we dat we toch wel trek begonnen te krijgen en besloten daarom om hier naar binnen te lopen. Bij binnenkomst kom je genoeg etenswaren tegen en uiteindelijk gingen we, na het zien van de zoveelste kraam, voor empanada’s met een sapje. Na het afrekenen verlaten we meteen de hal en genieten al lopend van onze ‘lunch’.

17:14 Uitgewinkeld of toch niet..?

Hoewel dit een dagtrip naar Barcelona zou moeten zijn en we graag ergens waren gaan eten besluiten we toch dat het voor ons tijd is om terug te gaan. Een beetje getriggerd door de vele winkels nemen we een kleine omweg en gaan nog even langs la Roca Village, een mega outlet center in de buurt van Barcelona. Twee jaar terug waren we hier ook en kwam ik met een (fiat 500) kofferbak vol terug bij het hotel. In de tussentijd ben ik kritischer geworden over mijn aankopen en kwam dus met lege handen terug. Ook hier kon ik niks vinden dat ik écht nodig had en dus zonde vond van mijn geld om een impuls aankoop te doen.

19:12 Terug naar Lloret

We twijfelen nog even of we in het center wat gaan drinken maar merken allebei dat we erg moe zijn. Daarom besluiten we om terug te gaan naar het hotel. Iets minder dan een uur later lopen we onze kamer binnen en ploffen meteen op bed. Tijd voor een goeie powernap. Een uur later maken we ons klaar voor het avondeten en maken de keuze om die avond niet te gaan dansen in een van de vele clubs. Morgen weer een avond!

22:21 Verukkelijke steaks en een goeie sfeer

Toch nog een tikkeltje gesloopt van de lange dag lopen we naar het centrum en stoppen bij La Brava Steakhouse. Hier waren we eerder in de week al eens langs gelopen en hebben toen besloten om daar zeker nog eens te gaan eten. Het is een zaterdagavond en daardoor is het goed drukt bij het restaurant. Een van de medewerkers geeft aan dat we nog even moeten wachten voor een plek en noteert onze namen. We staan dus op een wachtlijst. Na ongeveer een half uur zijn wij aan de beurt en worden naar onze tafel begeleid. Inmiddels hebben we echt een goeie trek en bekijken dus snel de menukaart en plaatsen onze bestelling.

Afsluiting dagtrip naar Barcelona bij La Brava Steakhouse

Ondanks de drukte hoefden we niet lang te wachten op ons eten. Binnen 30 minuten stond ons voorgerecht al op tafel en wat was dit LEKKER! Door het restaurant ruik je de houtskool grill maar in het vlees proef je die. Na de eerste hap kijken we elkaar aan en denken hetzelfde: blij dat we geen portie gedeeld hebben. Aangevuld met een portie frietjes zaten we na het hoofdgerecht goed vol. La Brava Steakhouse is wat ons betreft het een aanrader!

Maar is een dagtrip naar Barcelona ons bevallen? Wanneer je toch in de buurt bent en nog tijd over hebt is het zeker een aanrader om voor een dagtrip naar Barcelona te rijden. Je kunt genoeg sfeer proeven en de belangrijkste highlights mee pikken. Ben je een echte cultuur snuiver en.of geschiedenis fanaat dan is er genoeg te doen voor een stedentrip van 3 à 4 dagen. Voor nu heb ik het gevoel dat we de stad wel hebben gezien. Maar wie weet komen we er over een paar jaar nog eens terug.

Wij hebben in ieder geval volop genoten van onze dagtrip naar Barcelona!

www.ernestinaelisabeth.nl

Wil je meer lezen over Reizen? Dat kan hier!

Over auteur

Ik ben Ernestina(26) en met mijn blog berichten neem ik je (wekelijks) mee in mijn leven. Hier vind je alles wat ik graag met je wil delen van een nieuwe outfit tot aan mooie reizen die ik maak.